2012. október 1., hétfő

Öröm (kis ürömmel)

Mivel az új táncsuli iránti lelkesedésem továbbra is határtalan, nagy fába vágtam a fejszémet. Van itt egy profi csoport, a suli krémje, akik fel is lépnek itt-ott. A videóikat elnézve azonnal megőrültem a dologért, csak hát ehhez szigorú felvételi eljáráson kell átmenni. Mindenféle kétséggel küszködtem heteken át, a beégéstől való félelemmel kezdve egészen a nyelvi gátlásaimig, de ha én egyszer valamit eléggé akarok, akkor ugye reménytelen minden észérv.
Leneveltem magam a "nem" kezdetű mondatokról, elkezdtem gyakorolni, nyújtani, stb, összetákoltam egy bemutatkozó koreográfiát, nyomtam azt az egypercest napi átlag egy órán át, a végére már ha csak egy taktust meghallottam abból a zenéből, csomókban kezdett hullani a hajam, majd végül sűrűn vártam, hogy túllegyek ezen.
 
Ragyogó napsütéses, ám küzdelmes vasárnap délutánt töltöttünk az overijsei tornateremben, a program:
- először 1 óra kortárstánc, mert az egyébként is aznap van, hajjdejóó
- utána bemelegítés ürügyén aerobikóra-stílusban agyonfárasztottak minket, tutira szándékosan
- koreográfiatanulás a Step Up zenéjére, begyakorlás, kettesével előadás
- újabb koreográfiatanulás valami latin muzsikára, begyakorlás, kettesével előadás
- aztán oda kellett állni egy sorba, és mondtak egy-egy nevet, meg egy-egy balett elemet, azaz mondjuk XY te ott, csinálj egy grand pliét
- szólók előadása, asszem ezt nem kell ragoznom, milyen para volt
- a szóló után azonnal interjú: magyarázzam meg, ugyan miért akarok bekerülni ebbe a csapatba, és merre-meddig-mit táncoltam eddig. Konkrétan még levegőt se kaptam az ugrálástól: fuldokolva értelmes holland mondatokat fogalmazni valami kőkemény ám...
 
Szerintem príma formámat sikerült hozni, a végén amikor elvágódtam a folyosó kövén és vártam, hogy visszahívjanak, biztos voltam benne, hogy meg kell lennie. Semmit, de semmit nem rontottam a koreográfiákban, jók voltak a forgásaim, figyeltem a spiccemre, időnként mosolyogtam is, áh, tuti a siker.
 
Bent kiderült, hogy nem volt az. Dicsérték a lábdobásaimat, hogy gyorsan tanulok, hajlékony vagyok, meg szép nagy feszes és lendületes mozdulataim vannak. DE egyrészt nem elég laza a csípőm, ezen az segítene, ha befizetnék még 60 eurót és bejárnék a keddi latin funk órára - oh my Lord... Aztán volt valami olyasmi problémájuk, hogy néha fura arckifejezést vágtam amikor koncentráltam, grimaszoltam vagy valami ilyesmi, de hogy erről pontosan mit mondtak, azt nem értettem. Harmadrészt meg a lágyabb, finomabb mozdulatok túl feszesek voltak, úgy tűnt, mintha stresszesen táncolnék - nem is értem, honnan vehettek ilyesmit? milyen stressz?!? :D és néha túl nagy erővel csinálom, amit lágyabban kéne.
 
Végül az ítélet: annyira ezt most még nem találtuk jónak (itt majdnem hanyattestem, pedig  szinkrontolmácsként gondolhattam volna, hogy lesz még egy tagmondat), hogy véglegesen felvegyünk, de várunk az edzésekre próbaidővel januárig. Ha addig ezeket kijavítod, végleges lesz a dolog, szóval csak azt szeretnénk (itt jön a poén), hogy keményen dolgozz azon, hogy lágyan táncolj.
 
Hát, ennyi a feladvány első ránézésre. De hogy őszinte legyek, gyanítok én itt még valamit. Nem ismernek, új vagyok, egyszál külföldi vagyok, kelet-európai&brüsszeli kombináció: ki tudja, milyen kitartó, tényleg felteszi-e magát minden alkalommal a buszra vagy örökké máshol lesz, boldogul-e nyelvileg itt, be tud-e illeszkedni a csapatba... Szó se róla, végtelen kedvesek voltak, és mondani nyomokban se mondtak ilyeneket. De az, hogy tényleg nagyon jó voltam és ezzel együtt kis híján elhúztak (miközben más leblokkolt és csont nélkül átment), nekem mégis ilyesmit sejtet.  Vagy B változat: egyszerűen csak keménykedtek, és nem akarták, hogy elbízzam magam. Na bárhogy is van, majd ámulnak, amikor megtudják, milyen a legendás editkés szorgalom :)
 
Végül egy video a csapatról - a következőn remélem, én is rajta leszek!

UI: ha valakit érdekel: mindenem fáj, egészen szó szerint, plusz a folyosó kövén elvágódva még meg is fáztam. De kicsit legalább hősnek érzem magam :)
 

2 megjegyzés:

  1. Hogy "milyen a legendás editkés szorgalom" ? Eredményes, ahogy az "elmúttnyócév" megmutatta!
    J. A.

    VálaszTörlés
  2. Apu ismét fején találtad a szöget... úgy legyen!

    VálaszTörlés