2011. február 17., csütörtök

Tízből tíz az nulla

Mostanában a magyar elnökség és egyéb munkaköri örömök mellett fogászati küzdelmeket is vívok. Ezekkel eleinte nem akartam a kedves olvasóimat untatni, de olyan sztori kerekedett a dologból, amit mégiscsak megosztok inkább, mindenki okulására.
Úgy kezdődött, hogy gyanútlanul bejelentkeztem kontrollra egy brüsszeli magyar fogorvoshoz, panaszom nincsen, de ugyan nézzen már rá a fogaimra, hogy minden rendben-e. A diagnózis: van 10 (azaz tíz) lyukas fogam – pár új, pár helyen meg a tömések mellé van lyukadva. Olyan fogkövem van, hogy hajjajj, már látja is a kezdődő ínygyulladást, aztán több helyen csiszolni kellene, a gyökérkezelt fogamra koronát kellene tenni, na meg ki kéne műteni a bölcsességfogaimat.
Aki ismer és tudja, hogy nekem kis túlzással az is fáj, ha belenéznek a számba, az el tudja képzelni, milyen merev rémületben éltem napokig. Teljesen minimál üzemmódban működtem, addig volt jó, amíg tolmácsolni kellett, mert akkor kénytelen voltam odafigyelni, ez viszont nehéz volt úgy, hogy az éjszakáimat alvás helyett fogászati fórumok rémtörténeteinek olvasgatásával töltöttem.
Egyetlen szerencsém, hogy a fenti menünek nem fogtunk neki ott helyben, hanem elzavart előbb még panorámaröntgenre. Erre az e heti, szép esős vidám hétfő reggelen került sor, hála Istennek nem az ő rendelőjében, hanem a város másik végében dolgozó dán röntgenorvosnál. Így szépen kézhez kaptam a röntgenképet, hogy vigyem vissza a fenti kedves doktornőhöz. Ekkorra már ugye eltelt pár nap, és némiképp magamhoz tértem. Higgadtan már rögtön láttam, hogy a csiszolás és a korona teljesen felesleges, és ettől mindjárt gyanús lett a 10 db lyukas fog is… Ennyi hogy lehet?! Eldöntöttem, hogy a felvétel birtokában megkérdezek legalább egy másik fogorvost is.
Maria ajánlása alapján elmentem az ő belga fogorvosához. Először a röntgenképet néztük meg, itt nem volt meglepetés, a témában folytatott terjedelmes olvasmányaim alapján én is tudtam, mire számíthatok: a 4 db bölcsességfog-műtét az sajnos elkerülhetetlen.
Hanem akkor nézzük meg, mi a helyzet a többi fogammal. Míg elhelyezkedtem a székben, azon imádkoztam, hogy legalább csak feleannyi lyuk legyen, mondjuk 4-5, és ne 10. Nézi-nézi, egyszer csak megszólal, hogy nekem milyen szép fogaim vannak. Mire én:
„Ööö… akkor… hány lyuk van?”
Hát EGY SINCS. És hogy a töméseim milyen szépen vannak megcsinálva, hihetetlen, ő ritkán lát ilyet, hol készültek ezek???
„Ööö… Magyarországon. De biztos, hogy sehol nem kell tömni???”
Biztos. De ez miért ennyire meglepő?
„Ööö… hááát… kaptam olyan diagnózist, hogy 10 helyen kellene fúrni.”
A doktornő csak csóválta a fejét, és igen kulturáltan annyit nyilatkozott, hogy ő mennyire nem szereti, amikor egészséges embereken akarnak pénzt keresni, de látszott rajta, hogy ha most szabadon kifejezhetné magát, akkor kicsit bővebben és választékosabban fogalmazna!
Még hogy 10 lyuk, meg hogy a tömések mellé van lyukadva!!! Egész egyszerűen megállt az eszem tegnap, még este sem akartam elhinni, hogy ezen a bolygón ekkora csalók élnek és virulnak. Úgyhogy mindenki figyelmébe ajánlom a történetet! Édesapám nagyon szereti, amikor van egy kis tanulság a blogom végén, úgyhogy ez azt hiszem, neki való rész :)
Bennem meg egyre erősebb a kísértés, hogy a bölcsességfog-műtétre hazavonuljak – mert ha itt néhány jól megcsinált tömés ekkora lelkendezést vált ki és ritkaságszámba megy, akkor ezt a horrorfilmbe illő procedúrát lehet, inkább a világhírű magyar szakemberekre kívánnám bízni. És hála egy nagyon régi, nagyon kedves, mellesleg 15 éve nem látott barátnőmnek, aki időközben még meg is nyugtatott, nemcsak a bátorságomat szedtem össze, hanem már jó referenciám is van.
De könyörgöm, azért nem mindegy, hogy mellé 10 fog ide vagy oda!!!.... Szóljatok hozzá, hogy mik vannak.

6 megjegyzés:

  1. Pfff.. szép :)
    Én tavaly Disneyzés előtt mentem el ilyen csekápra, amikor szintén közölték, hogy 6 lyukas fog, fogkő és igen, mindjárt kiesik az összes fogam az ínyem miatt. Négyet végül kifúrtak meg a fogkövet is megcsinálták, de a többit már elhalasztottam, és azóta se mentem vissza. Most már lehet, hogy jól tettem :D

    VálaszTörlés
  2. edit, ez felháborító!!!! sajnos ilyen csalók mindenhol vannak. edit, MINDENKÈPPEN hívd fel ezt a szemét fogorvosnöt és mondd el neki, hogy voltál másnál és tudod hogy át akart verni!!!! ezek azért merik ezt csinálni, mert senki nem megy vissza panaszkodni! mondd meg neki, hogy boldog-boldogtalannnak el fogod mesélni a sztorit, tehát a jó hírnevét ott fogod tönkre tenni, ahol tudod! én ausztriában ezt egyébként azonnal jelenteném az orvosi kamarának, mert ez tényleg KÖZVESZÈLYES!!! és nem csak mentálhigiéniai okokból, hanem mert meg van az esélye, hogy kap tölük egyet a fejére.
    tavaly velem egy vízvezetékszerelö akarta ezt eljátszani . közölte, hogy új bojler kell 700-800 euróért. mindezt egy bérlakásba, tehát nekünk kell fizetni, de ki tudja meddig lakunk itt? kihívtam a márkaszervízt, kb. 50 euróért tíz perc alatt megcsinálta!!! ezen úgy felháborodtam, hogy írtam egy emilt az Innung-nak (céh, vagy nemtommi magyarul), akik másnap felhívtak és a pasi elmondta, hogy éppen most perelik a céget, mert annyi embert megkárosítottak! idös emberektöl elszedték a bankkártyát és leszedtek róla pénzt, meg hasonlókat csináltak! a pasi nagyon megköszönte, hogy jelentkeztem, mert minél több bizonyíték gyülik össze ellenük, annál nagyobb az esély, hogy megbüntetik öket és föleg h elveszik tölük a müködési engedélyt. azóta mindíg balhét csapok, ha valaki megpróbál átverni, mert rájöttem, hogy a legtöbben hagyják magukat és ezért van az, hogy a svindlerek mindíg megússzák! fight back!!!

    VálaszTörlés
  3. Hogy mik vannak! :-)
    (A többit magánban...)

    VálaszTörlés
  4. Hát ja. És bár a történet legrosszabb része pont igaz, annál inkább nem kellene mellé a (rém)mese habbal.
    Amúgy már dereng, hogy rémületemben kérdeztem vmi olyasmit, hogy ez normális-e, hogy egy rendszeresen fogat mosó embernek 1 év alatt 10 rossz foga lesz? A válasz ez volt: "persze. van, akinél 30-at találok" (vállrándítás kíséretében). Vérfagyasztó a gondolat, hogy valaki meg el is hiszi neki a diagnózisát.

    VálaszTörlés
  5. Elég sokat olvasgattam a témából mostanában.
    Az emberek egészség utáni vágyát sajnos igen sokan kihasználják. Sokan segító jószándékkal, de becsapással, esetleg magugat is becsapva, sokan viszont csupán anyagi haszonszerzés céljából galád módon. A módszerek nagyon változatosak. Legyetek óvatosak, mint most Edit óvatos volt! Köszönet a tanulságért is, rám is fért.

    VálaszTörlés
  6. Ja, és Eszternek is köszönet! Így kell ezt csinálni, már csak saját lelkünk nyugalmáért is!

    VálaszTörlés