2012. július 16., hétfő

Nyár 1.0


Mostanában azzal foglalkozom, hogy felváltva próbálok dolgozni és vakációt színlelni: hétvégét Brüsszelben nyáron nemigen érdemes tölteni, pláne, ha mindig akad valami fogunkra valóbb program. Először is hazaugrottam strandolni egyet, mert kis hazánkban ilyentájt minimum 10, esetenként 20 fokkal van több. Elvinni anyut a kedvenc helyére a Velencei-tóhoz - nagybetűs élmény :) Aztán meglátogatott a kishúgom - az is :) Egy egész hétig igyekeztem szórakoztatni, szerencsére arra a víkendre az időjárás is összekapta magát. Egyik nap a kedvenc belga városom, Gent volt műsoron, másik nap pedig Zeeland (Dél-Hollandia) és egy jó kis bringatúra a lányokkal. Isteni volt!



Aztán ahogy kihúztam Anett alól a vendégágyat, máris akadt rá vevő: letáborozott nálam egy átmenetileg "hajléktalanná" vált kolléganőm. Folytatódott tehát a móka-kacagás, pláne, hogy együtt mentünk a brüsszeli Madonna-koncertre. Még sosem láttam Madonna-showt, márpedig ilyent egyszer látni kell. Teljesen most sem sikerült, de ha lábujjhegyre álltam és akadt rés a tengernyi fej közt, akkor meg-megpillanthattam a pop királynőjét úgy két centis kiadásban. A többi időben meg ott a kivetítő... A nap ötlete pedig az esőköpeny volt, amiért két órát rohangáltam a gusztustalan belvárosban (ki is tört rajtam a brüsszeldepresszió vagy fél napra) - erősen megérte, mert végig ömlött az eső. A végére még Madonna haja is csapzott volt. De neki mindegy, félistennő és kész.


Másnap elvonult a kolléganőm, én meg két hét vendéglátóskodás után átcsaptam vendégeskedésbe, és elvonatoztam a hollandiai ismerősökhöz a hétvégére, Alphen aan den Rijn-be. Szombaton Gouda volt műsoron, és minden ami sajt (múzeum, mérőház, piac, kóstolás, vásárlás), vasárnap pedig Amszterdam. Kulturális programként most a Rembrandt-házat iktattam be, igazán impresszív. Ezen kívül meg lődörögtem, élveztem a mesés csatornapartok hangulatát, és mindenféle holland kacatot vásároltam. Na jó, nem delfti kékfestés-utánzatú műporcelánpéniszt hógömbben (még mindig megdöbbent, mik vannak ott), DE vettem egy nagggyon menő, fapapucs alakú :) plüss mamuszt (éljen a nyugat-európai nyár)! Gondolkoztam egy igazi holland fapapucson, nyilván jól menne a belga fapadlóhoz, és az életben többet nem lehetne kiadni az alattam lévő lakást, de aztán a nemzetközi béke érdekében maradtam a szőrmók változatnál. Rózsaszínben :P

A hétvége nagy felfedezése pedig, kérem szépen, tadáááámmmm: belga akcentusom van!!! Mármint hollandul. Erősen remélem, magyarul és angolul nem :D Már a vendéglátóim ezzel kezdték péntek este, hogy jéé, már hallani, de nekik még nem hittem, ááh, biztos csak bókolni akarnak (=beszélek olyan jól, hogy egyáltalán meg lehet különböztetni). De aztán vasárnap váltottam pár szót az amszterdami virágpiacon egy több mint gyanúsan vidám eladóval, akitől szintén megkaptam, hogy belga akcentust hall - ki tudja mi egyebek mellett persze, szóval lehet, csak jó volt a cucc - hát mi ez, ha nem hivatalos megerősítés?!





1 megjegyzés:

  1. Az átmenetileg hajléktalanná vált kolléganő nagyon köszöni! És örülök, hogy a hajnali ébresztő ellenére ilyen jól sikerült Hollandia!

    VálaszTörlés